Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

Notícia

L’Ajuntament de Vilafranca amplia les sessions preventives en matèria de civisme als joves d’educació secundària

29 de novembre de 2017

 
Un miler d’alumnes de primària i secundària de centres educatius de Vilafranca participen aquest curs en el programa preventiu Conviure a Vilafranca, uns tallers que Policia Local i Servei de Joventut coordinen per treballar la sensibilització en matèria de civisme. Aquest programa que ja es realitzava a les escoles de primària, s’ha ampliat aquest any adaptant el contingut de les sessions a grups de 3r i 4rt d’ESO.
 
El regidor de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Vilafranca, Joan M. Montfort, ha assistit aquest matí a la darrera de les sessions que s’han fet a l’Institut Nou de Vilafranca, al barri de la Girada. Montfort ha explicat que la finalitat principal del programa Conviure a Vilafranca és prevenir i conscienciar els joves de la necessitat de conviure en un marc de civisme. “El problema de la convivència i la manca de civisme és cada cop més recurrent. Més enllà d’aplicar l’ordenança de civisme, és important realitzar una tasca preventiva en un sector població que serà usuari de l’espai públic molt aviat, perquè prengui consciència”. El regidor ha dit al grup de joves de 3r d’ESO que avui participaven al taller “segur que tots coneixeu algú que fa les seves necessitats entre dos cotxes, o que no recull les defecacions del seu gos. La policia també treballa per evitar aquestes actituds, és una de les seves tasques més importants Quan anem pels barris, els veïns i veïnes es queixen d’aquestes qüestions: papereres trencades, defecacions de gossos al carrer, pintades que embruten parets...”.
 
El director de l’Institut Nou, Pere Serveto, qualificava el programa de “molt interessant per a l’edat de l’alumnat, els adolescents, per als quals entendre des d’un caire educatiu una actuació correcta en aquests àmbits, és sempre positiu”.
 
Conviure a Vilafranca és una proposta nova de l’Ajuntament de Vilafranca adreçada als centres de secundària, i es planteja com una oportunitat perquè els joves puguin resoldre dubtes, amb un format de diàleg com a ciutadans de ple dret.