Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

Notícia

Els joves del PFI-PTT d’Auxiliar de vivers i jardins porten el seu projecte “Salvem les abelles” a les escoles Dr. Baltà i Elias i Cristòfor Mestre

06 de abril de 2017

Salvem les abelles és el projecte al voltant del qual ha treballat l’alumnat de l’especialitat d’Auxiliar  de vivers i jardins del Programa de Formació i Inserció (PFI)–Pla de Transició al Treball (PTT) de Vilafranca al llarg del curs. A partir de les preguntes generadores: perquè estan desapareixen les abelles, quines conseqüències es derivarien de la seva extinció i què podem fer per contribuir a revertir aquest fenomen, els participants han pogut integrar els coneixements de forma interdisciplinària afavorint el desenvolupament de competències bàsiques comunicatives, matemàtiques, metodològiques i personals. D’altra banda, Salvem les abelles els hi ha facilitat el descobriment de les dimensions ètiques i socials del coneixement.
Els joves han fet una treball de recerca i han dissenyat de manera cooperativa activitats per sensibilitzar als infants vers la necessitat de tenir cura de les abelles i del medi ambient. Aquestes activitats es van portar a terme els passats 3 i 4 d’abril a les escoles Baltà i Elies i Cristòfor Mestre. Les jornades van començar amb una presentació del problema i les conclusions als infants de cinquè curs de primària. Els tutors de les escoles van destacar la qualitat de la presentació dels joves, del material de suport i de la metodologia emprada que va ser molt participativa. A continuació, els alumnes del PTT van obsequiar els infants amb “bombes de llavors” perquè les plantessin a casa. Finalment, els infants van plantar al pati de les escoles, sota la tutela dels joves, plantes mel•líferes: ginesta, romaní, budleia i llavors de calèndula. Per a fer aquesta actuació, prèviament s’havien cultivat esqueixos d’aquestes plantes i realitzat les tasques de condicionament i millora del sòl. 
Els alumnes del PTT han valorat molt positivament aquest projecte que els ha permès ser protagonistes del procés d’aprenentatge, especialment emotiva va ser la interacció amb els infants i el moment de plantar conjuntament les flors al pati de les escoles. 
El PFI–Pla de Transició al Treball es duu a terme mitjançant la cooperació entre el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès i  amb el suport de la Diputació de Barcelona.